Elon Musk a Tesla egyesítéséről beszélt
Elon Musk megjegyzést tett arról, hogy nyitott a Tesla és más autógyártók közötti fúzióra.
A megjegyzés abban a kontextusban elég érdekes, hogy a Tesla a világ legértékesebb autógyártója lett az évben, nem beszélve arról, hogy az elektromos járműipar még gyerek cipőben jár.
A Tesla soha sem volt leányvállalata egy másik autógyártónak sem, ellenben többször vállalt partnerséget.
A Toyota és a Daimler nagy befektetők voltak a kaliforniai autógyártóban, a Tesla pedig elektromos erőátvitelt gyártott nekik.
A cég ezeket az ellátási programokat a 2010-es évek első felében fokozatosan megszűntette.
A Toyota és a Daimler is eladta a Tesla részvényeit 2014 ben, mikor beindították saját elektromos autó üzemeiket. Musk akkor azt nyilatkozta, hogy nem zárja ki a jövőbeli együttműködéseket.
Szabadalmi és licensz szerződéseken kívűl a Tesla azóta nem kötött egyetlen partner megállapodást egyetlen autógyártóval sem.
Kedden, Elon Musk vezérigazgató megkapta Németországban az Axel Springer díjat. Mathias Döpfnerrel, az Axel Springer Alapítvány igazgatója készített Muskkal egy riportot, amiben megkérdezte, hogy ha komoly lehetőség lenne megvenni egy autógyárat, megtenné e.
Határozottan nem fogunk ellenséges felvásárlást indítani, de ha valaki azt mondja, hogy jó ötlet lenne egyesülni a Teslával, akkor a beszélgetést folytatnánk.
Musk válaszolt
A vezérigazgató pontosabbat nem mondott, semmilyen fúzióról vagy felvásárlásról folytatott tárgyalásról
A Tesla az elmúlt években számos akvizícióval foglalkozott, de ezek többsége a gyártástechnológiához vagy tehetséggondozáshoz kapcsolódott. nem beszélt.
Mindent összevetve, a Tesla a 20. század egyik legértékesebb autógyártója, meg tudna venni egy két komolyabb gyártót is. A cég folyamatosan fejlődik, nemrég számoltunk be arról, hogy indul Tesla önvezető mód.
A kérdés az, hogy a Tesla küldetését szolgálná e az elektromos autóalkatrészek szállítása és a fenntartható energia megjelenésének felgyorsítása?
A Tesla egy vásárlás esetén átvenné az irányítást a nagy munkaerő és a termelési kapacitás felett, de ezt a kapacitást át kellene alakítania elektromos jármű gyártássá.
A Fermont gyár létrehozása óta nagyjából egyértelmű az, hogy a Tesla inkább az alapoktól épít gyárat és gyártókapacitást. Tehát ez valóban olcsóbb és gyorsabb megoldásnak látszik.
forrás: electrek.co